Radicale ketentransparantie in food, kan dat?

2018, 16 maart

2 minuten lezen

In een tijdperk waar nep nieuws hoogtij viert, is transparantie belangrijker dan ooit. Het roer moet radicaal om, zeker in de voedingsmiddelenindustrie. Maar kan dat? En wat is de juiste aanpak? Daar komt u achter tijdens het Food Future Event van VMT op 5 april aanstaande in Congrescentrum 1931 in Den Bosch.

Onderzoeksbureau Mintel zei het al in zijn laatste European Consumer Trends Report: ‘2018 wordt het jaar van radicale transparantie’. Ketentransparantie en integriteit in food kent steeds meer verschijningsvormen: van cowcams die op internet 24 uur per dag het wel en wee van het melkvee uitzenden op internet tot zogenoemde ‘glazen’ fabrieken. En van realtime informatievoorziening tijdens voedselcrises tot producenten die hun complete productieproces laten zien in videoreportages.

De dilemma’s van transparantie
Volledige transparantie roept ook vragen op. Wat zijn de dilemma’s? Kun je als productontwikkelaar of kwaliteitsmedewerker transparant zijn? Maak je je niet kwetsbaar met transparantie?  Tijdens het Food Future Event komt transparantie in uiteenlopende onderwerpen aan bod:

– Blockchain                                         – Plantaardige eiwitten
– Datakwaliteit                                      – Etikettering
– Suikerverlaging                                 – Start-ups
– Communicatie                                   – Productverbetering

Visie voedingsmiddelenindustrie
Tijdens het Food Future Event geven sprekers van onder andere HAK, Nestlé, FNLI, Eosta en fooddesigner Marije Vogelenzang hun visie op het thema ‘Radicale transparantie’. Het event richt zich primair op de directie van voedingsmiddelenbedrijven, kwaliteitsmanagement en overig management. Het programma is daarnaast interessant en relevant voor productontwikkelaars en andere medewerkers van voedingsmiddelenbedrijven en aanverwante bedrijven.

Voor meer info en inschrijven, ga naar: www.vmt.nl/foodfutureevent. Op de website is ook het programma terug te vinden.

Jaarprijs Goede Voeding
Tijdens het event wordt de Jaarprijs Goede Voeding uitgereikt aan de onderneming die in 2017 het meest innovatief was op het gebied van productverbetering.

Korting
FME/GMV-leden ontvangen €100 korting voor een toegangsticket. Inschrijven kan via de VMT website.

 

 

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder