Predictive- en remote maintenance een tool voor business?!

2017, 27 juni

2 minuten lezen

Op 20 juni jl. hebben GMV en de Belgische Food & Beverage Technology club voor de eerste keer een gezamenlijk ‘Summerevent’ georganiseerd. Het ‘Summerevent’ heeft haar naam waargemaakt met 34 C buitentemperatuur. Gelukkig werkte de airco binnen goed.

Het programma

Na een korte introductie van beide verenigingen werd de inhoudelijke aftrap verzorgd door Staf Seurink Vice President Robotica van ABB, lid van beide organisaties. Staf gaf zijn visie op de veranderende technologische mogelijkheden en de impact en zeker ook kansen die dat gaat hebben in de toekomst.
Download de presentatie van Staf Seurink

Dat er wat gaat veranderen onderstreepte Johan Treur van World Class Maintenance ook nog eens. Vanuit het Nederlandse Fieldlab Capella wordt gewerkt aan een manier om onderhoud van machines 100{79a1d8301988f39a8c3c8f67223bbd83ba5671ad737bd97a5fd6a78f8aad5391} voorspelbaar te maken. Hierbij komen natuurlijk vragen naar boven als ‘wie is de eigenaar van de data? En, ‘Welke nieuwe business modellen kunnen we realiseren?’ Download de presentatie van Johan Treur.

Dat er al (GMV-) leden zijn die Remote Maintenance al bijna tot ‘core business’ hebben verheven, liet Franklin Fransen van Tetrapak zien in haar presentatie. Hij ging nog nader in op de trends als IoT, Big Data, Visualisatie en ook Virtualisatie, waarbij klanten op afstand geholpen worden door monteurs die ‘vanachter het bureau’ aanwijzingen geven.

Het Belgische J-Tec heeft samen met haar toeleverancier ViuMore in een heuse live demo de mogelijkheden van remote maintenance laten zien.

De samenwerking met Food & Beverage Technology Club

Naar aanleiding van een onderzoek dat in opdracht van GMV is uitgevoerd is een aantal gelijksoortige branche organisaties in kaart gebracht. Door internationale samenwerking op te zoeken verwachten we (nog) sterker kennis en kunde te bundelen en in de toekomst ook op Europees niveau een aantal zaken te kunnen organiseren.

Voor een goede samenwerking is het belangrijk dat je elkaar eerst leert kennen. Daarom hebben we besloten gezamenlijk een Summerevent te organiseren met een thema dat in beide organisaties leeft.

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder