Personalised Food: met Tech, Data naar een betere individuele gezondheid

2017, 01 augustus

2 minuten lezen

Langer en vitaler leven is voor velen een streven. Lukt het ons om door verschillende data met elkaar te combineren tot een persoonlijk voedingsadvies te komen en resulteert dit op de lange termijn in lagere gezondheidskosten en een meer vitale bevolking? En… wat is de rol van technologie hierin?

Over welke databronnen hebben we het hier, vallen deze al te combineren, wie is eigenaar van deze data, wie beheert deze data en wie kan er allemaal meekijken? Om de kansen voor de maatschappij goed te kunnen benutten moeten we in een open dialoog ook de uitdagingen van deze nieuwe mogelijkheden verkennen.

Namens het AgriFoodTech Platform belichten wij op 12 oktober verschillende aspecten van het gebruik van data voor een persoonlijk voedingspatroon. Hierbij staan we ook stil bij de rol die verschillende stakeholders hierin hebben. Hoe kijk jij er tegenaan?

Er is plaats voor 70 deelnemers, waarvan 15 studenten, dus meld je snel aan!

Locatie:
Het Glazen Huis te Oudhuizerstraat 31, 7382 BS, Klarenbeek

Programma:

13.00 – Ontvangst & Registratie
13.30 – Introductie Jo Goossens | Een nieuw paradigma in een complex gezondheids- en voedingsuniversum, waarom kan het een oplossing zijn?
13.50 – Hans Westerhoff – Prof. Systeembiologie Universiteiten Amsterdam & Manchester | Van big data gnomics naar het begrip van een persoonlijk voedingspatroon
14.10 – Annet Roodenburg – Lector Voeding en Gezondheid HAS | Naar een gezonder voedselaanbod
14.30 – Thomas Bachet , Strateeg en adviseur Actify, Achmea Zilveren Kruis | Briljante businessmodellen in Food: Baanbrekers voor betaalbaar, schaalbaar en duurzaam eten.
14.50 – Korte pauze
15.05 – Marijana Radonjic, co-founder & CEO EdgeLeap | Steering R&D innovation: from information to intelligence
15.25 – Karin Verzijden – Axon Advocaten | Juridisch kader rondom personalised food en data
15.45 – Pauze
16.15 – Discussie in ronde tafels over de verschillende rollen. Hierbij zetten we verschillende ‘rollen’ centraal en voeren we dialoog in kleine groepen. Voorbeelden: verzekeraars, gezondheidsinstanties, voedselproducenten, data scientists, overheid, onderwijs, NGO’s,
16.35 – Plenaire afsluiting
16.45 – Borrel

 

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder