CTO conferentie Ht2FtW 2.0

2017, 27 juni

2 minuten lezen

Zo’n 60 vertegenwoordigers uit de Agri, Food en Tech sector kwamen op 15 juni bij FME bij elkaar om te inspireren, geïnspireerd te worden en te discussiëren over de technologieën van de toekomst in de agri en food sector.

Inmiddels  is HighTech to Feed The World een begrip geworden in de sector.  Het programma ondersteunt innovaties en identificeert kansrijke ontwikkelingen. Nederland wordt wereldwijd gezien als een land dat vernieuwende technologie ontwikkelt om de agri en food sector te optimaliseren. Om deze positie te behouden zullen we nieuwe dingen moeten blijven ontwikkelen. Deze ontwikkelingen komen het best tot stand in een goede samenwerking tussen bedrijfsleven, wetenschap en overheid.

Tijdens de bijeenkomst bleek dat de samenwerking tussen bedrijfsleven en wetenschap nog wel voor verbetering vatbaar is. Er waren meer wetenschappers dan ondernemers aanwezig. Een gemiste kans wellicht voor de ondernemers die er niet waren. Juist voor hen liggen er (business-) kansen in nieuwe ontwikkelingen.

Om voorop te blijven lopen, moeten we vernieuwen. Zo wordt ook de matrix dat dient als basis voor het programma vernieuwd. Frans Kampers (Wageningen UR) gaf een toelichting op deze vernieuwde matrix.

In pitches werden alle nieuwe onderwerpen gepresenteerd en kon er worden gediscussieerd om met elkaar te kijken waar de kansen en ook soms valkuilen verwacht worden. Hieronder een overzicht van de sprekers en de presentaties.

HT2FtW van 1.0 naar 2.0, wat is er nieuw? Frans Kampers – WUR
Precision Fenotypering: Rick van de Zedde – WUR
Wereldwijd toepasbare adaptieve kasconcepten: Jouke Campen – WUR
Nieuwe agrarische systemen en mechatronica: Wopke van der Werf – WUR
Voedselverspilling: Toine Timmermans – WUR
Precision farming: Corne Kempenaar – WUR
Food processing: Atze Jan van der Goot – WUR
Last mile / logistieke concepten: Rob Broekmeulen – TU/e
Internet of Things (IoT): Krijn Poppe – WUR
Personalized nutrition: Pieter DeBrouwer TNO
Data driven innovation: Matthijs Vonder – TNO

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder